onsdag 1 juni 2011

Ut ur dimman...













Åh GUD! Det är över. C-uppsatsen inlämnad. Hade lite strul här sista veckan. Mina svar var lite spretiga...så jag skrev en fempunktsorder så blev allting bra. Tacka vet jag Fempunktsordrar.

Det är där, det är ordersatt - valfrihet på struktur =noll. Underbart, bara att följa rubriken så löser det sig.Haha.

Men okej, nu får det duga.

engelskan är ju inte perfekt heller...unambiguos? operationalizing? spotlight...nej nej highlight!? eller ? Ja, vi får se hur det blir. Vet med mig att jag får korrläsa den igen innan jag lägger upp på någon databas iaf.

Igår var jag och åt lunch på EU parlamentet med jämställdehtsutskottets ordförande, otroligt intressant! Mer om det berättar jag sen. Nu ska jag ut på stan och köpa lite solkskyddskräm och lägga mig i gräsmattan på parc cinquentenaire resten av dagen. Strålande sol utanför. Och jag är utmattad och trött på att sitta inne! Hörs!

2 kommentarer:

  1. Låter spännande med 5-punktsorder, är det sånt man ger sig själv? Typ, man skriver en order - skickar till sig själv - öppnar - läser - tänker "shit" nu får jag sätta fart, gör rubbet utan att tänka så mycket - klar - svarar - "ordern utförd!" - väntar på svar... går ut på gräsmattan och solar....

    SvaraRadera
  2. för att anknyta till kommentaren ovan så är ett tips man får på officersprogrammet för att mängdträna orderteknik att inruta allt man gör och tänker i orderform. Exempelvis är det lunch och man ska gå till matsalen, då kan kadetten ta befälet över sin lekamen och beprdra Orientering, det skall utspisas lunch. Beslut, jag avser lösa uppgiften genom att inledningsvis framrycka till matsalen, därefter ta mat för att slutligen utspisa mat. Order, framåt! På det här sättet ska man tydligen bli en grym officer...

    SvaraRadera