måndag 6 juni 2011

efter lugnet kommer stormen(?)
























Härligt med långhelg, men nu är det över och dags för en intensiv sista vecka i Bryssel.

Uppsatsens inlämnande firades såklart med några glas cava i solskenet. Kände en otrolig lättnad när jag tryckt på 'skicka'.

I helgen tittade jag även in på "euroferia Andaluza" som genomfördes vid Atomium med sangría, churros och flamenco, hästuppträdanden och paella.

Men som sagt, nu är långhelgen slut. Framför mig denna vecka har jag nu en hel del punkter på dagordningen; jag ska hjälpa adjutanten med hans läxa i spanska, packa inför hemresan, skriva en extrauppgift inför kommande kurs i Krigsvetenskap som startar tre dagar tidigare än vad vi tidigare fått som ingångsvärde ( redan samma dag som vi landar), samt den mest prioriterade uppgiften: Förbereda mitt föredrag av uppsatsen för institutionen och vara beredd på att bli sågad vid fotknölarna. Bäst att gå och lägga sig inför en lång morgondag.

2 kommentarer: