onsdag 8 juni 2011

Så var det dags för opponering





Dags för opponering om en halvtimme. Powerpoint förberedd, ska hålla ett kortare föredrag på ca 15-20 minuter för institutionen och sedan lämna tid för min första och andra läsare tillika examinatorer att ställa mig mot väggen, tillsammans med resten av åhörarna som även de får ställa frågor och kritisera uppsatsen. Andas djupt... rött ljus, grönt ljus-gå!




-----------------------------------------------------------


Uppdatering 11:05


Jag blev godkänd. Fast opponeringen gick sådär, uppenbarligen betygsätter dom 'oral presentation' också...och dom tyckte jag hade för många bilder ( håller absolut med- mycket befogad kritik), och så gick jag över tiden med tre minuter.


De undrade varför jag inte inkluderat gender balancing i gender mainstreaming och jag menade att de inte nödvändigtvis har ett samband. Och tja, vad mer...jo mitt framework byggde upp förväntningar som min analys inte motsvarade ( håller med, men visste inte riktigt vad som förväntades att jag skulle avsluta med). Och så var strukturen inte så strukturerad( borde ha använt mig av fempunktsorder som jag skojat om). Och så engelskan som var ok men inte perfekt.

Och det enda jag känner är att det är bra kritik. Och det tar jag med mig till nästa uppsats.

Nu ska vi visst iväg och cykla med institutionen och sen gemensam lunch. Är inte alls särskilt sugen på cykelfärder men "A soldier gotta do... what a soldier gotta do".

5 kommentarer:

  1. Lycka till Palle!
    /German

    SvaraRadera
  2. Stort grattis Paloma! Du klarade det! Hälsningar Sofie A

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Uppsatsen blev kanske inte så bra som jag hoppats på. Men jag har ju faktiskt producerat en C-uppsats och detta Trots de förutsättningar jag hade, det är inte illa. :) Tack för stödet!

    SvaraRadera
  4. Då fick vi nåt bra för våra skattepengar ändå! Walk in the park..../ gustaf ;)

    SvaraRadera
  5. Haha, ja det tycker jag faktiskt att ni fick Gustaf. Tur det. :)

    SvaraRadera