torsdag 9 juni 2011

Chocolateries...ett försök till guidening

















































Okej beprövad erfarenhet inom chocolateries...idag har jag frossat i mig mina sista macarons från pierre marcolini och köpt med mig lite choklad från elisabeth hem. Mums! 1. Jean Pierre Darcis på första bilden har ok kaffe och goda macarons. de har även praliner om man nu föredrar det. Ligger ett kvarter från grand place nära alla andra chokladaffärer som leonidas osv. 2. Elisabeth ligger alldelles i närheten, dem känner du igen pga den enorma mängden chokladblock som ligger i fönstret...du ber dem bryta en bit och betalar per gram. har även massor med praliner. chokladblocken är godast. 3. Macarons och pralinaffär. Goda rätt spröda macarons, inte lika söta som de andar affärernas. roliga färger på pralinerna lite "tuggumipop" över det hela. Ligger vid Sablon. 4. Pierre Marcolini har två butiker, en med praliner och en med macarons och bakverk. Den med macarons har varit min favorit. viol doppad i choklad är en klar favorit tillsammans med citronmacaronsen. I övrigt är Sablon och intilliggande Marolles mysiga kvarter jag strosat runt mycket i, särskilt på helgerna då antikvitets affärerna håller öppet och loppisar och marknader sparkar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar